Szukasz dobrego biura rachunkowe w Krakowie (księgowy i księgowa)? Tani cennik - usługi! Pełna księgowość spółki, firmy!

Przeformułowanie pytania

Niektórzy goście są przekonani, że muszą odpowiedzieć na każde skierowane do nich pytanie, i automatycznie udzielają odpowiedzi, nie zastanawiając się ani przez chwilę. A przecież istnieją lepsze sposoby, aby wywrzeć korzystne wrażenie i jednocześnie trzymać się tematu.

Jedną z metod udzielania odpowiedzi jest po prostu przeformułowanie pytania. Używając tej taktyki, należy rozpocząć wypowiedź od słów: „Sądzę, że pyta pan o..a następnie odnieść się do jednego z punktów wiadomości, podając dowody na jego poparcie. Inne sposoby obejścia pytania mogą przybrać następującą formę:

– „Dobre pytanie! Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest…”

– „Świetne pytanie! Czasem ludzie pytają mnie…”

– „To dobre pytanie. Zanim odpowiem, chciałbym wrócić do tego, co mówiłem wcześniej…”

Mówiąc na wybrany przez siebie temat, pamiętaj, aby swoje słowa podpierać faktami, statystykami i anegdotami. Wielu gospodarzy programów radiowych i telewizyjnych odczytuje pytania dostarczone przez rozmówcę lub zadaje je z pamięci. Jeśli przygotowałeś taką listę, możesz poprosić przyjaciela o odegranie scenki i zadanie tych pytań. Warto nagrać tę rozmowę. Można nadać ćwiczeniu więcej dynamiki, prosząc przyjaciela, aby naśladował któregoś z gospodarzy programów telewizyjnych. Poproś go, by spróbował cię zaskoczyć agresją, wymaganiami lub nawet napastliwością. Skoncentruj się na:

– udzieleniu odpowiedzi w czasie nie dłuższym niż 20 sekund,

– przekazaniu kluczowych punktów wiadomości,

– poparciu wypowiedzi odpowiednimi materiałami,

– używaniu błyskotliwych sformułowań nadających się do zacytowania.

Connie Dieken wyjaśnia, że gdy szukała błyskotliwych sformułowań do produkowanego przez siebie programu, umieszczała w stacji montażowej surowy materiał i wyłączała dźwięk. Załóżmy, że operator nagrał wypowiedzi przechodniów na temat pożaru. Dieken przewijała taśmę do przodu, dopóki nie zobaczyła osoby, której twarz wyrażała silne emocje. Wiedziała, że wypowiedź tej osoby, cokolwiek by to było, będzie świetnym materiałem.

Obecnie Dieken prowadzi szkolenia medialne dla profesjonalistów w ramach programów „Communicate Like a Pro”. Jednym z punktów jej oferty jest szkolenie w tworzeniu barwnych, łatwych do zapamiętania sformułowań. Oto kilka jej sugestii:

używaj obrazowych, sugestywnych wyrażeń, takich jak „narastać lawinowo” lub „poszybować w górę”,

używaj wiele czasowników,

konstruuj metafory, które każdy może zrozumieć i odnieść do swojej sytuacji,

W trakcie szkoleń Dieken pracuje z klientami nad znalezieniem trzech kluczowych słów na dany temat, które powinny zostać zapamiętane przez widzów. Czasem sformułowanie może zawierać rym, lecz musi przede wszystkim wywoływać bardzo wyraźny, określony obraz w umysłach odbiorców.

Debbie Allen wspomina, że gdy Howard Stern poprosił ją o udzielenie wywiadu, jej pierwszą myślą było: „On mnie zje!”. Poprosiła o pomoc przyjaciela, który występował w programie „Howard Stern Show” przez 90 minut. Pomogło. Dzięki temu, że wzięła udział w programie, wydana przez nią książka stała się bestsellerem dnia na Amazon.com.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.