Szukasz dobrego biura rachunkowe w Krakowie (księgowy i księgowa)? Tani cennik - usługi! Pełna księgowość spółki, firmy!

Struktura dystrybucji produktów firmy

W arkuszu planistycznym wartości budżetów w poszczególnych latach zostały również przedstawione w formie graficznej. Dużą rolę odgrywają budżety na komunikację i rozwój produktu (marki), co wynika ze specyfiki tego rynku, na którym trzeba docierać z wyrobami firmy do wielu klientów.

Po scharakteryzowaniu marketingu mix jako całości zespół planistyczny Sport Shoes przystąpił do opisu poszczególnych narzędzi. Pierwszą decyzją była ocena portfela produktów oferowanych w najbliższym roku. Wykorzystano w tym celu wcześniej przeprowadzoną analizę BCG oraz posiadane przez firmę raporty o kierunkach rozwoju rynków. Po przeprowadzeniu dyskusji ustalono, że głównymi produktami firmy pozostaną: obuwie do gry w koszykówkę Buli (21,2% sprzedaży), buty do aerobiku Fit (17,9%) oraz korki piłkarskie Lider (14,5% sprzedaży).

Ważnym nowym produktem wprowadzanym na rynek jest wspomniana wcześniej nowa generacja butów do joggingu Step. W opisie polityki cenowej określono, że Sport Shoes pozycjonuje swoje produkty w wyższym segmencie cenowym, jako bezpośrednią konkurencję dla marek znanych producentów (Adidas, Puma, Nike, Reebook), a jednocześnie stopniowo wycofuje się z segmentu tańszego obuwia, gdzie konkurencją jest obuwie sportowe z Chin. Firma zamierza adresować swoje produkty do klientów w wieku 19-35 lat, którzy uprawiają sport amatorsko, cenią jakość, ale uważają, że produkty mar- kowe nie są warte swojej ceny. W ocenie punktowej przyznano jakości 8 punktów, a polityce cenowej – 6, co można zobaczyć na rysunku towarzyszącym analizie cen.

W strukturze dystrybucji produktów firmy dominują sklepy specjalistyczne, ważną rolę odgrywają też sklepy z produktami substytucyjnymi. W związku z barierami wejścia do sklepów firmowych w dużych centrach handlowych oraz ze względu na brak środków na rozwój własnych sklepów firmowych Sport Shoes lokuje ostatnio swoje produkty w sklepach z odzieżą młodzieżową. Nadal silnym ogniwem dystrybucji są tradycyjne sklepy obuwnicze. Perspektywicznym kanałem dystrybucji wydaje się również e-commerce.

Ostatnim elementem oceny narzędzi marketingowych jest promocja. Firma koncentruje wydatki promocyjne przede wszystkim na reklamie (39% budżetu na komunikację marketingową) swoich produktów w czasopismach poświęconych uprawianiu sportu, a także w portalach internetowych, z których korzystają miłośnicy różnych dyscyplin sportu. Część wydatków przeznaczono na artykuły sponsorowane (PR – 18% budżetu komunikacyjnego) oraz na program lojalnościowy dla stałych klientów (jako narzędzie promocji sprzedaży – 23% budżetu komunikacyjnego). Sprzedaż osobista (17% budżetu komunikacyjnego) to przede wszystkim koszty szkoleń sprzedawców.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.